Τετάρτη 25 Φεβρουαρίου 2015

Συνοπτικός (Στιγμιαίος) μέλλοντας και ο Εξακολουθητικός μέλλοντας - Αξέχαστα γενέθλια-

Happy Birthday



Οι χρόνοι του ρήματος που δείχνουν ότι κάτι θα γίνει στο μέλλον είναι ο συνοπτικός (στιγμιαίος) μέλλοντας και ο εξακολουθητικός μέλλοντας. Μπροστά από τα ρήματα που είναι σε χρόνο μέλλοντα υπάρχει η λέξη "θα".




Συνοπτικός (Στιγμιαίος) Μέλλοντας

Τα ρήματα που είναι στο στιγμιαίο μέλλοντα  μας δείχνουν τι θα γίνει στο μέλλον για μια στιγμή.
Π.χ.: Η Κατερίνα θα καλέσει όλους τους φίλους της στη γιορτή.

Κλίση:
εγώ θα τρέξ-ω
εσύ
θα τρέξ -εις
αυτός
θα τρέξ -ει
εμείς
θα τρέξ -ουμε
εσείς
θα τρέξ -ετε
αυτοί
θα τρέξ -ουν


Εξακολουθητικός Μέλλοντας

Τα ρήματα που είναι στον εξακολουθητικό μέλλοντα μας δείχνουν τι θα γίνεται στο μέλλον συνέχεια.
Πχ: Ο Γιώργος θα διαβάζει όλη τη νύχτα.

Κλίση:
εγώ θα τρέχ -ω
εσύ
θα τρέχ -εις
αυτός
θα τρέχ -ει
εμείς
θα τρέχ -ουμε
εσείς
θα τρέχ -ετε
αυτοί θα τρέχ -ουν




Σύνδεση Θέσης - Επιχειρήματος


Όταν λέμε την άποψή μας για κάποιο θέμα, ακολουθούμε κάποια βήματα προκειμένου να πείσουμε τους άλλους πως αυτό που λέμε είναι σωστό.

1ο Βήμα:
Λέω τη γνώμη μου,  χρησιμοποιώντας φράσεις και ρήματα όπως: νομίζω ότι…, πιστεύω ότι…, θεωρώ ότι…, έχω τη γνώμη ότι…, η γνώμη μου είναι ότι…

2ο Βήμα:
Υποστηρίζω τη γνώμη μου με επιχειρήματαχρησιμοποιώντας λέξεις όπως: γιατί…, επειδή…, διότι…

3ο Βήμα:
Καταλήγω σ’ ένα συμπέρασμα, χρησιμοποιώντας φράσεις όπως: για το λόγο αυτό…, άρα…, επομένως… 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου