Κυριακή 15 Φεβρουαρίου 2015

Κτητικές αντωνυμίες



 

Οι κτητικές αντωνυμίες δηλώνουν ότι κάτι ανήκει σε κάποιον.

π.χ.  Το βιβλίο είναι δικό μου.
        Οι γονείς σου.
        Το δικό σας αυτοκίνητο.


Οι κτητικές αντωνυμίες συνοδεύουν ουσιαστικό ή επίθετο (όπως και τα άρθρα)
Π.χ. Η τσάντα μου. (κτητική αντωνυμία)
Το σπίτι μας. (κτητική αντωνυμία)

Οι αδύνατοι τύποι των προσωπικών αντωνυμιών συνοδεύουν πάντα ρήμα.
Π.χ.  Μου μίλησες; (προσωπική αντωνυμία)
        Φέρε μας λίγο νερό. (προσωπική αντωνυμία)

Προσοχή!!!

Μερικές φορές δεν είναι ξεκάθαρο αν η λεξούλα συνοδεύει ρήμα ή ουσιαστικό.
Π.χ. Η μαμά μου είπε να διαβάσω.

 
Αν η λεξούλα τονίζεται τότε είναι προσωπική αντωνυμία.
Η μαμά μού είπε να διαβάσω.

Αν η λεξούλα δεν τονίζεται, τότε είναι κτητική αντωνυμία.
Η μαμά μου είπε να διαβάσω.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου