Τετάρτη 19 Μαρτίου 2014

Σημαντικά έργα

 Η ΓΕΦΥΡΑ ΡΙΟΥ-ΑΝΤΙΡΡΙΟΥ

Η Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου είναι μία καλωδιωτή γέφυρα, μεταξύ του Ρίου και του Αντιρρίου, η οποία κατασκευάστηκε από τη γαλλική εταιρία Vinci. Συνδέει την Πελοπόννησο με τη
δυτική ηπειρωτική Ελλάδα και προς τα πάνω, με το υπόλοιπο της Ευρώπης. Το μήκος της γέφυρας στηρίζεται σε τέσσερις πυλώνες, ανέρχεται στα 2.280 μέτρα, ενώ μαζί με τις προσβάσεις φτάνει γύρω στα 2.880 μέτρα. Το μέγιστο βάθος θεμελίωσης φθάνει τα 65 μέτρα υπό την επιφάνεια της θάλασσας. Η γέφυρα αναπτύχθηκε, παρά τις δυσμενείς περιβαλλοντικές συνθήκες, και ολοκληρώθηκε το 2004. 
 

Οι αντοχές της γέφυρας είναι εντυπωσιακές. Σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε με προδιαγραφές να αντέξει σε σεισμό, μεγαλύτερο από αυτόν που σημειώθηκε στις 17 Αυγούστου 1999 στο Ισμίτ της Τουρκίας, ο οποίος ήταν μεγέθους 7,4 της κλίμακας Ρίχτερ. Έχει υπολογιστεί, επίσης, πως αντέχει σε ενδεχόμενη σύγκρουση τάνκερ εκτοπίσματος 180.000 τόνων, καθώς και σε ταχύτητα ανέμου 265 χλμ/ ώρα, ταχύτητα που αντιστοιχεί σε τυφώνα κατηγορίας 5, το ανώτατο δυνατό επίπεδο στην κλίμακα Σαφίρ-Σίμπσον.

 

Τέλος, η γέφυρα είναι σχεδιασμένη να απορροφά πιθανές μετατοπίσεις μεταξύ δύο βάθρων, σε οποιαδήποτε κατεύθυνση. Περιλαμβάνει και πεζόδρομο/ ποδηλατόδρομο, η χρήση των οποίων απαλλάσσεται από την πληρωμή διοδίων. Ο Πρόεδρος της Ελληνικής Δημοκρατίας, κ. Κάρολος Παπούλιας, στις 25 Μαΐου 2007 τη «βάφτισε» «Γέφυρα Χαρίλαος Τρικούπης», προβαίνοντας, στη συνέχεια, στα αποκαλυπτήρια εικαστικού έργου με τη μορφή του Χαριλάου Τρικούπη.




     

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου