Κυριακή 13 Οκτωβρίου 2013

Αστραδενή

Εργασίες

 


1.    Γράφω τη δική μου έκθεση ακολουθώντας τις οδηγίες. Δεν ξεχνώ να χωρίσω παραγράφους.

«Το δωμάτιό μου»
                       Πρόλογος

Γιατί θεωρείς το δωμάτιό σου αγαπημένο χώρο;
……………………………………………………………………………………………………………………………..

……………………………………………………………………………………………………………………………..

……………………………………………………………………………………………………………………………..

……………………………………………………………………………………………………………………………..
               
                    Κύριο μέρος

Περίγραψε το δωμάτιό σου. (Πώς είναι, τι βρίσκεται μέσα σ’ αυτό, πού βρίσκεται το κάθε πράγμα.)

……………………………………………………………………………………………………………………………..

……………………………………………………………………………………………………………………………..

……………………………………………………………………………………………………………………………..

……………………………………………………………………………………………………………………………..

……………………………………………………………………………………………………………………………..

……………………………………………………………………………………………………………………………..

……………………………………………………………………………………………………………………………..

……………………………………………………………………………………………………………………………..

……………………………………………………………………………………………………………………………..

……………………………………………………………………………………………………………………………..

……………………………………………………………………………………………………………………………..

……………………………………………………………………………………………………………………………..

……………………………………………………………………………………………………………………………..

……………………………………………………………………………………………………………………………..

                       Επίλογος

Τι νιώθεις ή τι σκέφτεσαι για το δωμάτιό σου;
……………………………………………………………………………………………………………………………..

……………………………………………………………………………………………………………………………..

……………………………………………………………………………………………………………………………..

……………………………………………………………………………………………………………………………..
2.        Να σημειώσεις πάνω από κάθε υπογραμμισμένο ουσιαστικό τη θέση που έχει στο παρακάτω κείμενο: Αν είναι υποκείμενο να γράψεις Υ. Αν είναι αντικείμενο να γράψεις Α.

«Οι επιστήμονες βοηθούν τους ανθρώπους», απάντησε ο μπαμπάς. «Κάνουν πειράματα και

βγάζουν συμπεράσματα». Η Μαίρη σκέφτηκε για λίγο και ύστερα είπε: «Κι ο αδερφός μου

κάνει πειράματα στο σχολείο, αλλά δε βοηθάει τους ανθρώπους». Ο μπαμπάς γέλασε και  της

είπε: «Ο αδερφός σου κάνει πειράματα για να μάθει και για να καταλάβει τον κόσμο, Μαίρη».


3.       Από το παρακάτω κείμενο λείπουν τα επίθετα. Να προσθέσεις στο κείμενο όσα περισσότερα μπορείς. Το μόνο που πρέπει να προσέξεις είναι τα επίθετα που θα διαλέξεις να ταιριάζουν με τα ουσιαστικά που είναι γραμμένα με έντονα γράμματα.( Γράφω το κείμενο στο τετράδιο Γραμματικής).

Στη γωνιά του κήπου ήταν ένα δέντρο με λουλούδια. Από τα κλαδιά του κρέμονταν καρποί και από κάτω στεκόταν ένα αγόρι. Ο Γίγαντας κατέβηκε τις σκάλες κι έτρεξε στον κήπο. Πέρασε το γρασίδι με δρασκελιές κι έφτασε στο παιδί.


4.       Βρίσκω το ρήμα, το υποκείμενο και το αντικείμενο στις παρακάτω προτάσεις.


ü  Ο μαθητής  διαβάζει  το μάθημα.
        Υ                  Ρ  Α

ü  Ο ζαχαροπλάστης ετοιμάζει την τούρτα.


ü  Η νοικοκυρά καθαρίζει το σπίτι.
.


ü  Ο γεωργός οργώνει τα χωράφια.


ü  Ο οδηγός ξέρει καλά το δρόμο.


ü  Οι θεατές χειροκρότησαν τους ηθοποιούς.



5.       Σχηματίζω επίθετα από τις παρακάτω λέξεις;

γυαλί

πηλός

ύφασμα

φθινόπωρο

φως

σήμερα

γύψος

κοντά

υγεία
γυάλινος, γυάλινη, γυάλινο

……………………………………………………………………………………………………………………..

……………………………………………………………………………………………………………………..

……………………………………………………………………………………………………………………..

……………………………………………………………………………………………………………………..

……………………………………………………………………………………………………………………..

……………………………………………………………………………………………………………………..

……………………………………………………………………………………………………………………..

……………………………………………………………………………………………………………………..



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου